4. kvartal 2003 reklame = 1. kvartal 2004 velstand

4. kvartal 2003 reklame = 1. kvartal 2004 velstand

Som i år begynder at geare ned, mange virksomheder og iværksættere gør planer og budgetter for regnskabsåret 2004. Planerne kan omfatte alt fra opsætning af mål for nye produkter til forberedelse af markedsføring, salg og PR/reklame kampagner. Når det kommer til jeres reklame plan, når du starter din kampagne kan være lige så vigtigt at hvad og hvordan du starter.

FERIE REKLAME MULIGHEDER

Hvis dit produkt/business egner sig til øget ferie salg, er de næste par uger et perfekt tidspunkt at fÃ¥ en reklamekampagne iværksat – givet de rette medier mÃ¥l. Mange ferie spørgsmÃ¥l er allerede blevet lagt ud for magasiner, og mange andre medier søger febrilsk oplysninger/pladser pÃ¥ innovative historier til ferien. Nogle medier selv omorganisere eller oksekød op personalet omkring ferie at give mulighed for en forøgelse af historier pÃ¥ produkter. Har din publicist hjælpe dig drage fordel af lejligheden øget medier. PLANTNING

REKLAME FRØ NU FOR 1ST KVARTAL RESULTATER

Nogle virksomhedsejere kan være af tankegang: “Jeg tror, vi vil vente med at iværksætte en oplysningskampagne indtil efter januar 1st.” Problemet er–hvis du venter med at starte din reklamekampagne indtil først af de Ã¥r, hÃ¥ber pÃ¥ en hurtig media interesse blast i januar, kan du være i for en rolig mÃ¥ned. Husk pÃ¥, de fleste medier forretninger har redaktionelle bilchassiser af et par uger til 6 mÃ¥neder. OgsÃ¥ er hvad nogle iværksættere ikke indser dette. PÃ¥ grund af det stigende antal publicity standpladser medier modtager, sagt noget du sender ud, er udsat for hvad jeg kalder “media fordøjelsen periode” – kort – det er en periode af tid (nogle gange uger, sommetider mÃ¥neder), det tager medier til at:

Se/forstå din frigivelse og beslutte, om de er interesseret;

Find plads/tid i deres redaktionelle kalender at placere artikel/nyheder historien/vis segment.

Den potentielle placering er ogsÃ¥ direkte afhængig af hvor hurtigt og effektivt dine publicist eller PR-bureau kan hjælpe medierne sikker placering. Medierelationer er afgørende. Din publicist job er at gøre reporter/editor/producentens job sÃ¥ nemt og sÃ¥ ubesværet som muligt – hvilket vil føre til hurtigere og mere talrige placeringer til din virksomhed.

NÃ¥r det kommer til reklame standpladser, fakta er: placering er helt op til den særlige medie; og meget fÃ¥ medier svar er øjeblikkelig. Jeg har faktisk haft medier afsætningsmuligheder reagere før media release syntes at slÃ¥ sig ned i bakken fax-maskine. Derimod havde jeg ogsÃ¥ et medie, der reagerede 17 mÃ¥neder efter en tonehøjde. (Jeg var nødt til at spørge reporter var Ã¥r om frigivelse!) INGEN placering er garanteret, men du kan helt sikkert øge odds. Selv om dit produkt/business hvis en døde pÃ¥ perfekt match for en media outlet redaktionelle profil, du ikke er garanteret placering uden nogle hÃ¥rde arbejde og medierelationer. Derfor timing af din reklame pitch er sÃ¥ kritisk. Har din publicist fÃ¥ din pitch til medierne, tillade den redaktionelle personale til at fordøje det en smule, og strategisk og professionelt “rattle buret” over de næste par uger til at generere sÃ¥ mange placeringer som muligt.

Det, vi forsøger at gøre er plantefrø i medier redaktionelle haven, sÃ¥ de vil bære frugt – i form af artikler/Vis placeringer–løbende over de næste adskillige uger og mÃ¥neder. Som den plante, der kommer fra et frø, kan reklame placeringer ogsÃ¥ vokse rødderne og føre til andre arterielle media placeringer i andre medier. I betragtning af den rigtige tendens, reklame frø du plante i de næste par uger/mÃ¥neder vil faktisk spire og du vil høste en vidunderlig høst for din virksomhed godt forbi det første kvartal af næste Ã¥r.

—–

super-admin

Lukket for kommentarer.